Monday, February 8, 2010

Ceritera di petang isnin

Salam..

hari ni dah isnin kembali.. nurin liat sikit nak ke sekolah hari ni.. penat katanya masa kejut suh mandi pagi tadi.. aku angkat dia siap meraung lagi.. "nak mandi ngan babahhhhhhhhhhhhhhhhhhh..." mujur le babahnya tak gi opis lagi... babah yang penyayang ni pun layan le anak daranya yg sorang ni.. dah pakai baju semua n masa aku duk tocang rambut pun nurin siap wat muka moyok lagi... dah settle semuanya mr babah pun gi hantar.. lagi sekali dia wat hal.. taknak pakai kasut... lama pujuk baru ok.. alhamdulillah dia tak meragam masa babahnya tinggalkan dia tadi... lega makcik.... balik sekolah tadi jenuh aku duk tunggu ajak balik.. taknak balik coz ralit duk main slide..

keje aku hari ni menyental kain budak2 ni.. saja tak nak basuh pakai mesin.. lagi pun stok utk 3 hari je.. takde le banyak mana pun... cuaca kat kuantan ni lak panas elok je hari ni... masa aku duk menaip ni nurin & aqil dah selamat beradu.. nyaman tengok diaorg tido dihembus angin petang... aku mmg taknak tido.. mata pun tak mengantuk sangat..

si adik yang lentok dlm kurungannya...


nyaman je tengok wajah kak nurin masa tido..

lunch tadi just makan nasik dgn ayam goreng je.. malam nanti tak tau nak makan apa.. mr babah pulang lewat malam ni.. ada lecture ganti katanya.. ganti siap2 utk hari jumaat ni.. insyaAllah jumaat atau sabtu ni kami nak balik KB... udah lama tak balik ni.. dah nak masuk 3 bulan.. tok2 n nenek2 diaorang pun dah rindu benar kat cucu2 nya kat sini... huhuhuuuuuuuuu...
barang lom packing lagi ni... esok le start packing.. lagi pun nak balik 4 hari je... so tak banyak baju le perlu diangkut...

ok le.. nak sambung keje umah.. kain duk tunggu utk ku lipat tu...

No comments: